Presentreklam – givmild reklam

Ett smart sätt att göra reklam för ditt företag är genom presentreklam. Vad innebär då presentreklam? Jo, du ger bort artiklar som folk vill ha, med din logga brandad på. Det kan röra sig om USB-minnen, pennor och nyckelringar – ja, det är ju vanliga former av presentreklam. Men jag hittade lite mer kreativa och smarta grejer på den här siten. De har multiverktyg, knivset, isskrapor och annat. Just isskrapor är ju något som kan bli aktuellt rätt snart (tyvärr!), och om din presentreklam består av såna kommer folk att tvingas använda dem. Det vet ju alla som bor i Sverige att is är en del av vardagen…

Hur kan man tänka kring presentreklam

Personligen gillar jag att få USB-minnen. Såna går alltid åt, och i ärlighetens namn brukar jag faktiskt formatera dem för eget bruk. Ofta ligger det någon form av presentation, kataloger eller annat på dem – men det kan man ju lika gärna hitta på webben. Jag tror att det är rätt vanligt att man formaterar och lägger in bilder, filmer eller vad det kan röra sig om. Har du då misslyckats som företag med din presentreklam? Inte alls! Varje gång din isskrapa eller ditt USB-minne används påminns användaren om att du finns.

Oväntad spridning

Tänk dig att din isskrapa används av en person som samåker med en VD på något stort företag, ett företag som du gärna vill komma i kontakt med. När bilägaren skrapar sin ruta noterar den där VD:n vad det står på skrapan och frågar bilägaren. Bilägaren förklarar varifrån hen fått skrapan, och berättar lite mer om företaget. Det visar sig vara precis ett sånt företag som den här VD:n är på jakt efter. Tack vare isskrapan kanske ditt företag landar tidernas affär.

Presentreklam är givmild reklam

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *